Home >> Iederwijs >> Nootdorp
Zoek en vind uw onderwijsaanbieder bij u in de buurt of in een bepaalde regio

MGR. BEKKERSSCHOOL

Frederik van Eedenlaan 12
2624 VH, DELFT
Telefoon: 015-2561318
meer info >>
2.8Km

CHR. BASISSCHOOL DE REGENBOOG

Koningin Julianalaan 1
2631 BK, NOOTDORP
Telefoon: 015-3109519
meer info >>
4.9Km

CBS DE ARK

Sint Maartensregtplein 15
2636 GC, SCHIPLUIDEN
Telefoon: 015-3808696
meer info >>
6.3Km

CBS DE REGENBOOG

Delftweg 46
3043 CH, ROTTERDAM
Telefoon: 010-4371016
meer info >>
6.5Km

SPECTRUM-SPCO

Leeuwenhoekweg 18A
2661CZ, BERGSCHENHOEK
Telefoon: 010-5221657
meer info >>
7.4Km

KARDINAAL ALFRINKSCHOOL

Dr. Jan Schoutenlaan 3
3145 SX, MAASSLUIS
Telefoon: 010-5914637
meer info >>
13.5Km

PCB SJALOMSCHOOL

Hermitage 46-48
2907 NB, CAPELLE AAN DEN IJSSEL
Telefoon: 010-4581250
meer info >>
14.2Km

OBS DE WILLEMSSCHOOL

Zilvermeeuwstraat 1
2681 TT, MONSTER
Telefoon: 0174-212646
meer info >>
16.1Km

RK BASISSCHOOL DE TRIANGEL

Coniferensingel 20
2803 JH, GOUDA
Telefoon: 0182-530225
meer info >>
20.1Km


Iederwijs informatie

Iederwijs is een onderwijssysteem dat sinds 2002 op een aantal Nederlandse particuliere scholen wordt toegepast. Het was een voor Nederland nieuwe manier van omgaan met kinderen binnen schoolverband. Iederwijs is opgezet door leerkrachten. Zowel de mensen met een onderwijsbevoegdheid als mensen met andere ervaring met kinderen worden iederwijzers genoemd.

De leerkrachten werden geïnspireerd door hun eigen ervaringen en de ervaringen van de "Sudbury Valley School" in de Verenigde Staten en de Pestalozzi-school in Ecuador. Daarnaast zijn zij op zoek naar hoe een school die past bij de huidige en toekomstige maatschappij, werkt en functioneert.

Kenmerken

De belangrijkste kenmerken van Iederwijs zijn:

  • Kinderen kunnen leren wat ze willen, met wie ze het willen en op welk moment ze het willen.
  • De school bestaat uit één groep van alle leeftijden.
  • De school bestaat uit verschillende ruimtes, zoals een atelier, een computerhoek, een studiekamer, een keuken en de tuin. De inrichting van de school kan veranderen naar behoefte van de activiteiten.
  • De kinderen leren zelfstandig, van elkaar en van de begeleiders (iederwijzers).
  • Kinderen hebben een even grote stem als de volwassen begeleiders in de dagelijkse gang van zaken van de school. Er wordt gebruikgemaakt van het sociocratische besluitvormingsmodel.