Home >> Iederwijs >> Woudenberg
Zoek en vind uw onderwijsaanbieder bij u in de buurt of in een bepaalde regio

OPENBARE DALTON BASISSCHOOL DE MEENT

Trompplein 3
3951 CR, MAARN
Telefoon: 0343-442602
meer info >>
3.4Km

CHRISTELIJKE BASISSCHOOL DE STIFTHORST

Oude Holleweg 17
3927 CK, RENSWOUDE
Telefoon: 0318-571956
meer info >>
7.8Km

TOBIASSCHOOL VRIJESCHOOL VOOR SPECIAAL BASISONDERWIJS

Prof. Lorentzlaan 16
3701 CC, ZEIST
Telefoon: 030-6916931
meer info >>
11.2Km

BASISSCHOOL PRINS WILLEM ALEXANDER

Van Schothorststraat 22
3772 AX, BARNEVELD
Telefoon: 0342-415634
meer info >>
12.7Km

KATHOLIEKE BASISSCHOOL DE GRIFFEL

De Clomp 2002/04
3704 KC, ZEIST
Telefoon: 030-6992119
meer info >>
13.6Km

DE WEGWIJZER SCHOOL MET DE BIJBEL

Kerkhoflaan 27
6741 BN, LUNTEREN
Telefoon: 0318-482122
meer info >>
13.8Km

CNS DE TRIANGEL

Kerkhoflaan 29
6741 BN, LUNTEREN
Telefoon: 0318-487271
meer info >>
13.8Km

STICHTING DELTA DE BILT

Weltevreden 4a
3731 AL, DE BILT
Telefoon: 030-2211552
meer info >>
17.0Km


Iederwijs informatie

Iederwijs is een onderwijssysteem dat sinds 2002 op een aantal Nederlandse particuliere scholen wordt toegepast. Het was een voor Nederland nieuwe manier van omgaan met kinderen binnen schoolverband. Iederwijs is opgezet door leerkrachten. Zowel de mensen met een onderwijsbevoegdheid als mensen met andere ervaring met kinderen worden iederwijzers genoemd.

De leerkrachten werden geïnspireerd door hun eigen ervaringen en de ervaringen van de "Sudbury Valley School" in de Verenigde Staten en de Pestalozzi-school in Ecuador. Daarnaast zijn zij op zoek naar hoe een school die past bij de huidige en toekomstige maatschappij, werkt en functioneert.

Kenmerken

De belangrijkste kenmerken van Iederwijs zijn:

  • Kinderen kunnen leren wat ze willen, met wie ze het willen en op welk moment ze het willen.
  • De school bestaat uit één groep van alle leeftijden.
  • De school bestaat uit verschillende ruimtes, zoals een atelier, een computerhoek, een studiekamer, een keuken en de tuin. De inrichting van de school kan veranderen naar behoefte van de activiteiten.
  • De kinderen leren zelfstandig, van elkaar en van de begeleiders (iederwijzers).
  • Kinderen hebben een even grote stem als de volwassen begeleiders in de dagelijkse gang van zaken van de school. Er wordt gebruikgemaakt van het sociocratische besluitvormingsmodel.