Home >> Iederwijs >> Raalte
Zoek en vind uw onderwijsaanbieder bij u in de buurt of in een bepaalde regio

CSO DE BOOG

Buizerdweg 17
7331 JD, APELDOORN
Telefoon: 055-5423193
meer info >>
8.5Km

BASISSCHOOL SINT MARTINUS (BUSSLOO)

Deventerweg 18
7383 AB, VOORST
Telefoon: 0571-261510
meer info >>
11.0Km

CBS DE WEGWIJZER

Paulus Potterstraat 4
7204CV, ZUTPHEN
Telefoon: 0575-517712
meer info >>
19.4Km

O.B.S. DE WAAIER

Dr. de Visserstraat 4
7204 KM, ZUTPHEN
Telefoon: 0575-571561
meer info >>
19.9Km

HERVORMDE BASISSCHOOL MATTANJA

Oude Harderwijkerweg 50
8085 PH, DOORNSPIJK
Telefoon: 0525-682231
meer info >>
21.6Km

SCHOOL MET DE BIJBEL DE ZAAIER - HARSKAMP

Molenweg 69
6732 BJ, HARSKAMP
Telefoon: 0318-456295
meer info >>
23.8Km

BEATRIXSCHOOL

Smitsweg 49
3852XA, ERMELO
Telefoon: 0341-554186
meer info >>
26.3Km

BASISSCHOOL MET DE BIJBEL DE VALK

Hoge Valkseweg 37
6741 GK, LUNTEREN
Telefoon: 0318-461889
meer info >>
28.1Km


Iederwijs informatie

Iederwijs is een onderwijssysteem dat sinds 2002 op een aantal Nederlandse particuliere scholen wordt toegepast. Het was een voor Nederland nieuwe manier van omgaan met kinderen binnen schoolverband. Iederwijs is opgezet door leerkrachten. Zowel de mensen met een onderwijsbevoegdheid als mensen met andere ervaring met kinderen worden iederwijzers genoemd.

De leerkrachten werden geïnspireerd door hun eigen ervaringen en de ervaringen van de "Sudbury Valley School" in de Verenigde Staten en de Pestalozzi-school in Ecuador. Daarnaast zijn zij op zoek naar hoe een school die past bij de huidige en toekomstige maatschappij, werkt en functioneert.

Kenmerken

De belangrijkste kenmerken van Iederwijs zijn:

  • Kinderen kunnen leren wat ze willen, met wie ze het willen en op welk moment ze het willen.
  • De school bestaat uit één groep van alle leeftijden.
  • De school bestaat uit verschillende ruimtes, zoals een atelier, een computerhoek, een studiekamer, een keuken en de tuin. De inrichting van de school kan veranderen naar behoefte van de activiteiten.
  • De kinderen leren zelfstandig, van elkaar en van de begeleiders (iederwijzers).
  • Kinderen hebben een even grote stem als de volwassen begeleiders in de dagelijkse gang van zaken van de school. Er wordt gebruikgemaakt van het sociocratische besluitvormingsmodel.