Home >> Iederwijs >> Deurne
Zoek en vind uw onderwijsaanbieder bij u in de buurt of in een bepaalde regio

OBS T EINDER

Wetering 25
5422 AN, GEMERT
Telefoon: 0492-365926
meer info >>
12.2Km

SPOVENRAY

Eindstraat 42
5801 CR, VENRAY
Telefoon: 0478-516215
meer info >>
13.9Km

KINDCENTRUM DE RAAGTEN

Otterweg 31
5741 BC, BEEK EN DONK
Telefoon: 0492-461545
meer info >>
14.2Km

DALTON KINDCENTRUM DOMMELDAL

Beneden Beekloop 93
5662 HK, GELDROP
Telefoon: 040-2800004
meer info >>
17.8Km

NUTSBASISSCHOOL DE KROMMEN HOEK

Doormanlaan 1
5694 EA, SON EN BREUGEL
Telefoon: 0499-471696
meer info >>
21.1Km

BASISSCHOOL DE TALISMAN

Seringenstraat 9
5644 PK, EINDHOVEN
Telefoon: 040-2112316
meer info >>
22.0Km

BASISSCHOOL ATALANTA

Barrierweg 1
5622 CL, EINDHOVEN
Telefoon: 040-8489221
meer info >>
23.2Km

BASISSCHOOL KAREL DE GROTE

Mendelssohnlaan 217
5653 BB, EINDHOVEN
Telefoon: 040-2512628
meer info >>
24.5Km


Iederwijs informatie

Iederwijs is een onderwijssysteem dat sinds 2002 op een aantal Nederlandse particuliere scholen wordt toegepast. Het was een voor Nederland nieuwe manier van omgaan met kinderen binnen schoolverband. Iederwijs is opgezet door leerkrachten. Zowel de mensen met een onderwijsbevoegdheid als mensen met andere ervaring met kinderen worden iederwijzers genoemd.

De leerkrachten werden geïnspireerd door hun eigen ervaringen en de ervaringen van de "Sudbury Valley School" in de Verenigde Staten en de Pestalozzi-school in Ecuador. Daarnaast zijn zij op zoek naar hoe een school die past bij de huidige en toekomstige maatschappij, werkt en functioneert.

Kenmerken

De belangrijkste kenmerken van Iederwijs zijn:

  • Kinderen kunnen leren wat ze willen, met wie ze het willen en op welk moment ze het willen.
  • De school bestaat uit één groep van alle leeftijden.
  • De school bestaat uit verschillende ruimtes, zoals een atelier, een computerhoek, een studiekamer, een keuken en de tuin. De inrichting van de school kan veranderen naar behoefte van de activiteiten.
  • De kinderen leren zelfstandig, van elkaar en van de begeleiders (iederwijzers).
  • Kinderen hebben een even grote stem als de volwassen begeleiders in de dagelijkse gang van zaken van de school. Er wordt gebruikgemaakt van het sociocratische besluitvormingsmodel.